• Andana tren xina
    Xina

Cinc consells per comprar bitllets de tren a Xina i no morir en l’intent

La xarxa ferroviària xinesa cobreix totes les províncies i és un mitjà de transport ràpid i molt còmode. A més, ha donat un gran salt de qualitat i la majoria de ciutats importants estan connectades amb trens d’alta velocitat, que redueixen el temps de trasllat de forma important. La majoria d’aquestes estacions estan a les afores de les ciutats i alhora de comprar bitllets de tren a Xina, o anar a l’estació, cal tenir en compte a quina anem, no sigui cas que compréssim els bitllets per una altra estació o anéssim a l’equivocada. Un altre dels problemes que se produeixen alhora de buscar els horaris o comprar online els…

Xina

Xina, viatjar al gegant asiàtic

Un viatge a Xina és un viatge a un altre món. Des de l’escriptura fins les costums, la forma de pensar i d’actuar és completament diferent a la nostra. Grans paisatges, extensos deserts, minories ètniques i majories Han amb esperit aniquilador d’altres cultures, ciutats exagerades, patrimonis de la humanitat, construccions faraòniques i grans urbs connectades entre sí per una xarxa de transports totalment eficient, còmoda i puntual. Els allotjaments gaudeixen de bona relació qualitat-preu i l’oferta és àmplia, la infraestructura de transport és molt bona i el menjar és excel·lent. El tret negatiu és la dificultat de parlar amb la gent, però amb un somriure tot s’arregla i l’elevat preu…

• Musulmans a la mesquita Id Kah

La Ruta de la Seda: itinerari per Xina

Aquest itinerari de la Ruta de la Seda Xina, s’inicia a Kashgar, a l’oest dels país, a l’extrem més occidental, per anar tornant cap a l’est, a Xi’an, la ciutat on donarem per finalitzada aquesta ruta. Durant el trajecte visitarem ciutats mítiques com Kashgar, creuarem deserts com el Taklamakan, visitarem mesquites d’estil afganès, pujarem a les muralles d’antigues fortaleses, ens meravellarem davant enormes estàtues de Buda i prendrem un primer contacte amb el món tibetà visitant el monestir de Kumbum per, finalment, acabar aquesta ruta a la cosmopolita ciutat de Xian. Una ruta per a viatgers que vulguin sortir de l’circuit clàssic xinès i als que no els importi passar…

• Núria i Lluis a la mesquita de Xian

Xian, el final de la Ruta de la Seda

I arribem per fi a Xian. Una jornada més. Un llarg camí encara, però és el que es fa més curt. Estem desitjosos d’arribar, de culminar la ruta, de finalitzar el trajecte que vam començar fa uns mesos a Istanbul. Xian, principi i final de la Ruta de la Seda, carregada d’història, però animada, moderna i cosmopolita, rugent de vida a tota hora. Aquí es troben els Guerrers de Terracota, més de 7.000 figures de guerrers i cavalls de terracota a mida real, que van ser enterrats pel primer emperador de Xina, de la Dinastia Qin, (Qin Shi Huang) al 210-209 a.C. Aquest exèrcit de pedra va ser colgat en formació de batalla…

• Budes de Maijishan a la muntanya
    Ruta de la Seda,  Xina

Tianshui: les coves budistes de Maijishan

La ciutat de Tianshui, a la província de Gansu, és on ens espera una altra meravella: les coves budistes de Maijishan. Aquesta és la següent parada en el nostre itinerari d’Istanbul a Xian, però arribar-hi des de Zhangye no és senzill i ens veiem obligats a fer nit a Lanzhou, on al matí següent agafarem el bus fins la nostra destinació final. Tianshui té dos nuclis urbans que es connecten a través de l’avinguda Longchen Lu, de 18 quilòmetres. El més proper a les coves és Qincheng, però disposa de pocs serveis turístics. Beidao és on es troba l’estació de tren i és molt més modern i animat, amb hotels, restaurants,…

• Buda reclinat de fusta de Zhangye

Zhangye, el Buda reclinat de fusta més gran de Xina

Zhangye, el següent destí en la nostra Ruta de la Seda cap a Xi’an, era una parada obligada per als mercaders abans d’emprendre el pas pel mític Corredor d’Hexi, un estret pas entre el tòrrid desert del Gobi i el desolat altiplà tibetà. Arribem a Zhangye en tren, el nostre mitjà de transport habitual a la Xina, i des de la mateixa estació, un autobús local, petit i atrotinat, ens va portar fins al centre. La ciutat, de mida mitjana, es pot recórrer fàcilment a peu, cosa que s’agraeix en aquest país, on les ciutats solen ser enormes. La visita obligada és el temple que alberga el gran buda Da…

• Ruta de la Seda,  Xina

Jiayuguan, la porta oest de l’imperi xinès

La revisora del tren nocturn ens desperta colpejant el braç, estem arribant a Jiayuguan. No sé molt bé quina hora ha de ser, ja que amb el pujar i baixar dels passatgers, no descansem com hauríem. Encara que pressento que, en veritat, el cansament acumulat durant els gairebé tres mesos de viatge ens està passant factura. Amb gest ferm allarga la seva mà i ens torna els bitllets que la tarda anterior li havíem donat. És el més habitual en els trens xinesos, un pràctic sistema que permet al revisor avisar amb temps al passatger que la seva parada està al caure. Així, entre badalls i signes, entenem que en…

• Xina

Beijing: la Gran Muralla de Xina

Entre portes i torres de pedra, la Gran Muralla serpenteja per muntanyes i cingles de granit, protegint el gran jardí xinès de l’invasor vingut de les estepes del nord de l’antiga Mongòlia. La prosperitat de la Ruta de la Seda es va deure a ella. Mentre que el nord era territori tumultuós, al sud de la muralla floria el comerç, el budisme i la ruta amb occident. Davant d’això, no podíem deixar de visitar un tros història, que en part hem fet nostra, visitant ciutats com Kashgar, Turpan, Yazd o l’antiga Antioquia. Ens vam decidir per visitar el tram de Mutianyu, donat que no estava molt lluny de Beijing, a tant…

• Entrada de la ciutat prohibida de Beijing

Beijing: el Palau d’Estiu, la Ciutat Prohibida i el Temple dels Lames

L’última etapa d’aquest viatge era Beijing, una ciutat que ens imposava cert respecte pel seu tamany. Pensàvem que seria una ciutat amb massa gent, massa vehicles, massa contaminació i massa caos. Però res més lluny de la realitat. Beijing ens va encantar, tant, que vam posposar algunes visites, amb l’objectiu de tornar en una altra ocasió i així poder gaudir dels seus molts atractius sense presa. Perquè la realitat és que la capital de Xina és una ciutat prou ordenada i amb una xarxa de transport públic eficient, que et permet arribar als llocs d’interès amb certa comoditat. El Palau d’Estiu Vam planificar els dies a Beijing amb la idea de…

• Coves budistes de Yungang
    Xina

Datong, les coves budistas de Yungang i el monestir de Xuankong

Per fi, en aquest llarg viatge de Hong Kong a Beijing, arribem a Datong, la ciutat on es troba un dels millors exemples de l’art budista en coves. Tenint clar que només passarem un dia en aquesta ciutat, busquem als voltants de l’estació de tren l’oficina del CITS (China International Travel Service) on hem de contractar l’excursió per visitar les coves i el monestir. Contractem només el transport, amb d’altres 6 persones, per visitar les coves de Yungang i el Monestir de Xuankong. El preu, 100RMB, entrades i menjar a part. Encara que no ens agrada viatjar d’aquesta manera, en aquest cas creiem que és la millor opció, ja que…