Núria i Lluis a la mesquita de Xian
Ruta de la Seda,  Xina

Xian, el final de la Ruta de la Seda

I arribem per fi a Xian. Una jornada més. Un llarg camí encara, però és el que es fa més curt. Estem desitjosos d’arribar, de culminar la ruta, de finalitzar el trajecte que vam començar fa uns mesos a Istanbul. Xian, principi i final de la Ruta de la Seda, carregada d’història, però animada, moderna i cosmopolita, rugent de vida a tota hora.

Aquí es troben els Guerrers de Terracota, més de 7.000 figures de guerrers i cavalls de terracota a mida real, que van ser enterrats pel primer emperador de Xina, de la Dinastia Qin, (Qin Shi Huang) al 210-209 a.C. Aquest exèrcit de pedra va ser colgat en formació de batalla en tres fossats, un quilòmetre i mig a l’est de la tomba de l’Emperador, que es troba a 33 km de Xian. Des de l’any 1987 està considerat com a Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. Però avui només tenim el cap en la Gran Mesquita de Xian…

Arribem a l’estació de tren, cansats, assedegats i suorosos. Agafem un bus local que ens porta fins a l’entrada de les muralles. Estem tan il·lusionats, ja som aquí! Ens perdem per carrerons encesos de moviment, menjar, olors i fums buscant el nostre allotjament. Deixem les motxilles i, sense esperar ni un minut més, caminem fins al centre, impregnats d’emoció: la torre del Tambor, la torre de la Campana i sobretot la Gran Mesquita de Xian.

carrer del barri musulmà de Xian de nit
Entrada al barri musulmà de Xian

Per què diem “sobretot”? Perquè completada la nostra Ruta de la Seda, només ens queda coronar-la. Seguim els passos d’altres viatgers i amics que celebren el punt i final a la Mesquita de Xian, la més gran de Xina, símbol de la unió de pobles i cultures i el lloc on, fa uns mesos, vam decidir marcar com a destí final de la nostra aventura per terra, des d’occident fins a orient. Cal entrar-hi -si pot ser sense pagar l’entrada, ja que és un lloc de culte- i accedir fins a l’interior mateix de la mesquita. Ens preparem, caminem, saludem… Salam Aleikum, passem el primer control, tornem a saludar… ja hi som dins!

Nuria i Lluis a Xian després de recorrer la Ruta de la Seda

Ara sí. Hem creuat Turquia, Geòrgia, Armènia, Iran, Uzbekistan, Kirguizistan i gairebé mitja Xina i ja estem dins de la  Gran Mesquita de Xian. Estem aclaparats, gairebé sorpresos, feliços, exultants, la pell se’ns eriça, cridem, ens abracem i sense voler contenir-nos, plorem. Ho hem aconseguit, hem arribat al final de la Ruta de la Seda!

Podeu llegir més entrades d’aquest pais a la categoria Xina i sobre aquest viatge des d’Istanbul a Xian, a la categoria Ruta a Orient.

Núria és viatgera, escriptora en el seu temps lliure i post-graduada en Cooperació Internacional. Ha publicat diversos articles de viatge en les revistes Altaïr i Lonely Planet i en el llibre de viatges “Experiències de viatge” publicat per Nova Casa Editorial.

One Comment

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.