Visa Iran
Ruta de la Seda

Informació sobre els visats per viatjar per la Ruta de la Seda

L’obtenció dels visats per viatjar per la Ruta de la Seda són el major mal de cap que puguis trobar en un viatge i una frustració constant. Els requisits canvien constantment, augmenten les traves burocràtiques en uns països alhora que es faciliten en d’altres, es tanquen fronteres i s’obren altres.

Però, lluny de desanimar, aquestes contrarietats esculpeixen el viatge d’una potent satisfacció personal i conviden a continuar endavant, sempre endavant. La Ruta de la Seda és una ruta bestial, la ruta de les rutes, una aventura que es repeteix dia rere dia, aclaparadora, llegendària i que es pot encara recórrer a través dels mateixos camins, valls, senders i muntanyes que al seu dia van recórrer les antigues caravanes.

No et preocupis, no estàs sol en això. Al llarg de tota la ruta et trobaràs amb viatgers amb els mateixos somnis i objectius, els problemes s’aniran solucionant fotocòpia després fotocòpia i nosaltres, des del bloc Mes Enllà t’ajudem aquí amb els nostres consells per a cada país, perquè puguis planificar aquesta ruta de llegenda.

Què, t’embarques?

Primera recomanació: revisar la informació constantment.

El bloc de referència per consultar i estar al dia dels canvis en els requisits dels visats i en les fronteres és Caravanistan. Aquest bloc es nodreix d’informació actualitzada per part de viatgers, que l’autor del lloc s’encarrega d’organitzar. És sens dubte indispensable per viatjar per la Ruta de la Seda o per l’Àsia Central.

I aquí va la nostra aportació, el nostre granet de sorra per a l’obtenció dels visats, país a país.


Els visats per viatjar per la Ruta de la Seda


Turquia

El visat de Turquia és vàlid per a 90 dies i es tramita online.

Preu: 20 €.

Temps mínim de tramitació: 24 hores


Geòrgia

Bandera de Geòrgia

No se necessita visat per viatjar a Geòrgia. L’estada al país és de 365 dies.


Armènia

Bandera Armènia

No se necessita visat per viatjar a Armènia. L’estada al país és de 180 dies.


República Islàmica de l’Iran

Bandera Iran

Tràmits per entrar per terra: Es necessita un número d’autorització que emet el Ministeri de l’Interior iranià i que es tramita a través d’una agència de viatges iranià. Amb aquest número d’autorització, cal acudir a un consolat iranià per realitzar el tràmit d’obtenció del visat.

Obtenció del número d’autorització: Hi ha nombroses agències iranians que ho tramiten (Touranzamin, Key2Persia, i fins i tot Caravanistan pot ser també intermediari…). Nosaltres ho tramitem amb Touranzamin, és més car però són eficients i van respondre sense demora als nostres dubtes.

En aquest tràmit cal decidir en quin consolat tramitarás el visat iranià, Istanbul i Erzurum (Turquia) i Erevan (Armènia) eren els consolats que tramitaven amb major agilitat en les dates del nostre viatge, al juny 2015 .

Preu del tràmit del número d’autorització: entre 30 i 40 euros, depenent de l’agència.

Tràmit: entre 7 i 10 dies laborables.

Obtenció del visat: Vam decidir tramitar el visat a Erevan, seguint consells d’altres viatgers, i va ser molt fàcil.

El consolat es troba a la zona de les ambaixades, allunyat del centre de la capital d’Armènia. Cal anar amb taxi (1-3 €). S’omple el formulari, es lliura la còpia de l’autorització, es paga la taxa al banc iranià i es recull el visat al cap de 4 o 5 dies.

Consell: si tens clar l’import a pagar i tens la seguretat que el número d’autorització està ja al consolat, estalviaràs diners si vas primer al banc (Mellat Bank, en Republic Square) i després en taxi al consolat, així amb un viatge acabes. D’una altra manera, cal matinar, anar al consolat, comprovar que la documentació és correcta, tornar al centre de la ciutat per pagar i tornar al consolat per acabar amb els tràmits. Sense pausa, pot fer-se.

Preu del visat d’Iran: 80 USD

Tràmit: 4 dies laborables per al visat normal.

Validesa i durada: 90 dies des de la data de recollida, amb una durada de 30 dies màxim d’estada al país. Les extensions es realitzen en les principals ciutats del país sense problemes.


Turkmenistan

Bandera Turkmenistan

El visat de turisme per a Turkmenistan requereix la contractació d’un tour amb una agència turkmena. L’única opció de visitar-lo per compte propi és amb un visat de trànsit, que s’obté per 5-7 dies.

El visat de trànsit és de data específica, el que vol dir que s’han de detallar les dates d’entrada i sortida exactes i els llocs fronterers pels quals entrar i sortir.

Consell: El visat pot tramitar-se en una ciutat i recollir-se en una altra. Així, nosaltres ho tramitem a Teheran amb la previsió de recollir-ho a Mashad.

El consolat de Turkmenistan es troba en Barati Street (off Vatanpour, off Lavasani), en un carrer que fa pendent. Amb metro, baixar a l’última parada al nord, Tajrish i allà agafar un taxi o bé un bus preguntant per Lavasani i baixar a Ghaveh Kaaneh.

Preu del visat Turkmenistan: 55 euros

Tràmit: uns 10 dies laborables.

Estada permesa: 5-7 dies.

Requisit indispensable: Tenir el visat del país de sortida, en el nostre cas d’Uzbekistan.

Aquest va ser l’únic visat que no vam poder obtenir. A falta de recollir el visat a Mashad, Turkmenistan va tancar totes les seves fronteres a causa d’un atemptat terrorista i van denegar tots els visats, per la qual cosa vam haver de agafar un vol de Teheran a Taixkent.


Uzbekistan

Bandera Uzbekistan

Des de l’1 de febrer de 2019 no se necessita visat, per estades inferiors a 30 dies. El passaport té que tenir una vigència de més de 3 mesos per visitar el país.

Per estades superiors s’ha de tramitar a través de la web de la seva ambaixada.


Kirguizistan

Bandera Kirguizistan

No es necessita visat per viatjar a Kirguizistan, podent romandre al país per un període de 60 dies.


Kazakhstan

Bandera Kazakhstan

Actualment no es necessita visat per visitar Kazakhstan per un període de 15 dies.


Xina

Bandera Xina

El motiu pel qual vam tornar a l’Iran, sis anys després de la nostra primera visita, va ser per la facilitat en la tramitació del visat xinès. En aquell moment el concedien per 90 dies d’estada, amb un període de 90 dies per entrar, cosa que permetia continuar la ruta sense presses.

Però quan vam arribar a Teheran, les coses havien canviat: el visat es concedia per a una estada de 30 dies i amb tan sols 30 dies de marge per entrar. Vam quedar consternats amb la resposta del funcionari. Com podiem arribar a Xina en 30 dies estant a l’Iran, quan encara calia creuar Turkmenistan, Uzbekistan i Kirguizstan?

Sortim del consolat amb la cua entre les cames, disgustats i sense cap pla. No tenia sentit tramitar el visat a Teheran però, en aquest moment, en els consolats de Taixkent, Bishkek, Dushanbe o Almati no se sentien millors notícies. (Posteriorment va millorar a Almaty i Bishkek).

Però abans de renunciar al nostre somni d’arribar a la Xina per terra, vam decidir tornar a entrar i “plorar” a veure si el xinès s’estovava. Li mostrem el visat uzbek (que havíem tramitat des de casa), li vam dir que volíem visitar l’Iran per dos mesos, que volíem també visitar Kirguizistan… ens vam lamentar i lamentar i finalment, encara no sabem com, ens va concedir 90 dies per entrar, amb una estada màxima de 30 dies. Aconseguit!

Preu del visat per a la Xina: 40USD

Tràmit: 4 dies laborables

Extensions: Són fàcils d’obtenir en algunes ciutats. Ex. Chengdu.

Requisit: certificat emès al nostre nom per l’Ambaixada Espanyola a Teheran, conforme no hi ha cap impediment legal pel qual no puguem viatjar a la Xina.

Temps per entrar: de 30 a 90 dies.


I ja està, aquests son els tràmits que vam haver de seguir per tal de poder completar la Ruta de la Seda, des d’Istanbul fins Xi’an. Recorda la primera recomanació: per obtenir els visats per viatjar per la Ruta de la Seda hauràs revisar la informació constantment!

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: