Noia navegant a rems pel mercat flotant de Cai Rang
Vietnam

Delta del Mekong: el mercat flotant de Cai Rang, Vietnam

El mercat flotant de Cai Rang. Vam arribar al Delta del Mekong després d’uns dies de viatge des de Bangkok, des d’on vam continuar fins Siem Reap, per visitar els temples d’Angkor. Des d’aquí i a través del llac Tonle Sap, vam navegar fins Phonm Pehn, on vam fer nit per visitar la ciutat. L’endemà, de bon matí, vam continuar el viatge cap a Vietnam, navegant pel riu Mekong.

Tant al Tonle Sap com en la navegació pel Mekong, vam poder veure la vida fluvial. Però res del que havíem vist és podria comparar amb el que l’endemà ens oferiria el mercat flotant de Cai Rang, situat a 6 km de Can Tho.

L’arribada a Can Tho

Havíem arribat per la nit i el propietari de l’hotel no és creia de cap manera que en un dia poguéssim arribar des de Phonm Pehn.

Tindreu problemes amb la policia – ens deia al mirar la data d’entrada a Vietnam, en el nostre passaport.

I per molt que li explicàvem l’itinerari, no veia la forma de fer-ho.

Que si home, que si. Hem sortit de bon matí de Phonm Pehn en bus. Després hem agafat una barca i hem navegat pel Mekong. Hem passat el control de duanes i hem continuat fins Chau Doc.
 Allí hem desembarcat i pujat a un minibús que ens ha deixat a les afores de Can Tho, on amb unes motocicletes, que ens han fet de taxi, hem arribat fins aquí.

Vaixell fluvial per anar de Cambodja a Vietnam
Control duaner entre Cambodja i Vietnam
Casa flotant al Mekong
Casa flotant de pescadors al Mekong
En moto cap a la ciutat
L’arribada en moto a Can Tho

Doncs que l’home no s’ho creia. Així que el vam enviar a pastar fang, vam sortir a sopar i vam contractar per l’endemà una sortida en barca pel mercat flotant.

El mercat flotant de Cai Rang

Al Delta del Mekong hi han diversos mercats flotants, nosaltres vam escollir el de Cai Rang perquè ens anava millor pel nostre itinerari. I val a dir que va ser espectacular i que no vam veure cap turista més.

Així que de bon matí, ens vam embarcar en un petit bot i vam anar a visitar el mercat. El cert és que el mercat impressiona. Des del riu, asseguts en una barca enmig del ritme frenètic del mercat, es un continu anar i venir de gent en barca, grans i petites. Moltes d’aquestes persones treballen i viuen en el propi vaixell i pràcticament no necessiten baixar a terra, doncs el mercat els proveeix del necessari.

Barques al mercat flotant de Cai Rang
Navegant cap al mercat flotant de Cai Rang
Barques navegant pel riu Mekong

Les barques més petites porten els subministres d’un lloc a l’altre o simplement fan la compra per la llar. Les grans solen portar productes al mercat o les venen ells directament.

Barques navegant pel mercat flotant, prop de Can Tho
A la compra al mercat flotant de Cai Rang
Venen productes al mercat flotant de Cai Rang
Barques pel mercat flotant

Tenen un sistema curiós per saber el que cada barca ven: en un pal pengen una peça de cada producte a la venda. Així, sabem quina barca és la verduleria en veure cols, albergínies, pinyes i altres fruites i verdures allí penjades.

Barques on venen verdures al mercat flotant de Cai Rang
Noia navegant a rems pel mercat flotant de Cai Rang

També hi han barques restaurant, on la gent va a esmorzar. Nosaltres vam fer el mateix i després de localitzar-ne una, ens vam menjar allí mateix un deliciós Pho – una sopa vietnamita- amarrats a l’orla de la barca.

A rems pel mercat flotant, a Can Tho
Petit restaurant en una barca del mercat flotant de Cai Rang
Esmorzant una sopa al mercat flotant de Cai Rang

Hem de dir que aquest mercat és un dels més vistosos que hem vist viatjant, i que l’itinerari des de Siem Reap, navegant primer pel Tonle Sap i després pel Mekong ha estat espectacular! Així que n’estem molt satisfets.

Però el viatja continua. I quan el sol començava a escalfar vam decidir donar per acabada la visita i marxar cap a Ho Chi Minh, per continuar el viatge cap al nord de Vietnam.

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.

6 Comentaris

• altresindrets

Realment els mercats del Delta del Mekong són molt autèntics. Personalment, després d’haver-hi estat varies vegades, em quedo amb el de Phong Dien. Es una visita molt interessant. Per cert, ja vec que quan menges la sopa la cullera està dins del bol, i tu amb els bastonets vas a per la “teca grossa”… 😉

• Eva

Jo també crec que els mercats són sovint el més interessant dels llocs. Però fins i tot els supermercats “normals” de les ciutats europees! Sovint permeten descobrir moltíssim sobre les cultures.

Tot i que, clar, després sóc de les que quan viatgen compren poc més que segells… 😉