• Piscines a Pammukale
    Turquia

Cinc llocs amb encant de Turquia

Cinc llocs amb encant de Turquia, és l'entrada que dediquem a aquest país que tant ens agrada. Sí, som uns enamorats de Turquia. Sempre que podem hi fem una escapada per conèixer alguna petita part del país i cada vegada hem tornat més encantats de la seva cultura i la seva gent. Per fer aquesta petita llista hem hagut de descartar llocs que ens han entusiasmat com ara Diyarbakir, Tokat o Antioquia, pero tots no cabien. Aixi que aquí destaquem els cinc llocs que, per nosaltres, ocupen el rànquing dels top five de Turquia.

• El monestir de Sumela en un penyasegat

De Safranbolu a Trabzon i el monestir de Sumela

La següent parada en la nostra ruta és Samsun, una ciutat costera sense gaire interès, però que ens ve perfecte per tallar el recorregut per la costa del Mar Negre, abans d’arribar a Trabzon on volem tramitar el visat d’Iran i sobretot visitar el monestir de Sumela. Decidim anar fent autostop, donat el poc transport públic que faci aquesta ruta. I val a dir que tenim sort, ja que deseguida ens pugen dos homes turcs que van fins una ciutat a mig camí de la nostra destinació. Couchsurfing a Samsun A Samsun ens espera la Rosanna, una professora d’anglès americana-argentina molt simpàtica i agradable que ens fa Couchsurfing, és a…

• Cases otomanes a Safranbolu
    Turquia

Cases otomanes a Safranbolu (Unesco)

Emprenem rumb cap a Àsia creuant el Bòsfor amb el ferri, deixant enrere la preciosa Estanbul i la seva singular silueta amb els minarets apuntant cap el cel i la genovesa torre Galata vigilant des de l’altra riba del Bòsfor. Les obres de construcció de la nova línia de ferrocarril manté des de fa anys la històrica estació de Haydarpaça tancada, de manera que la ruta cap a Àsia no s’inicia tan bucòlica com teníem previst, sinó en un autobús que surt dues hores més tard del que ens han dit inicialment. Això sí, els autobusos turcs disposen de televisor, servei de te, cafè i pastes i entorn wifi per…

• Santa Sofia d'Istanbul

Inici de la Ruta de la Seda: Istanbul

El per què de tot això. Tot just fa 2 dies que hem iniciat un llarg i excitant viatge, el que ha ocupat tots els nostres somnis des del moment en què vam començar a viatjar: la Ruta de la Seda. Serà un viatge per terra des d’Istanbul fins a Xi’an, a la Xina, seguint sempre que puguem els mateixos camins que fa 2.000 anys van recórrer les antigues caravanes. Istanbul Istanbul, quina ciutat més encisadora i bonica per iniciar aquest viatge tan desitjat. Situada a mig camí entre Orient i Occident, la porta cap al món desconegut en altra època, Istanbul és una ciutat esplendorosa i magnífica, orgullosa de…

• Entrada a l'universitat i bandera de Turquia
    Turquia

Turquia: guia per viatjar a un dels països més fascinants d’Orient

A peu entre dos continents, Turquia ha estat per a molts viatgers la seva primera experiència amb Orient. Aquest extens país (800.000 km2, 25 cops més gran que Catalunya) ofereix al viatger una gran riquesa cultural i històrica, clima templat, glorioses mesquites, exhuberància de paisatges, precioses platges, ruïnes romanes i seljúcides, deliciosa gastronomia,.. sense deixar de costat l’hospitalitat de la seva gent. Per al viatger independent és un destí molt fàcil, ja que el servei d’autobusos és d’una gran qualitat i puntualitat -molt millor que el d’alguns països europeus- i la varietat d’allotjaments és apta per a qualsevol pressupost. Si a tot això afegim l’exotisme d’Istanbul, l’aroma dels mercats i…

• Mapa de ruta per Anatòlia Central Sivas, Tokat i Amasya

Turquia. Itinerari per Anatòlia Central: Sivas, Tokat i Amasya

En preparar aquest viatge teníem moltes ganes de visitar algun país musulmà i gaudir de la seva llegendària hospitalitat, de converses al caliu d’una tassa de te i també dels seus deliciosos kebabs. Malauradament només disposàvem de vuit dies, així que havíem d’escollir la destinació amb molta cura. Per tant vam decidir tornar a Turquia, un país que hem visitat en varies ocasions. Aquest cop vam visitar Anatòlia Central, una zona que no coneixíem i on hi ha molts caravanserralls, madrasses i antigues mesquites Seljúcides i Otomanes. L’elecció d’aquestes tres ciutats – Sivas, Tokat i Amasya – no va ser tant sols pel motiu que hem dit abans, també la…

• Mesquita Bayezid Pasa Cami a Amasya
    Ruta de la Seda,  Turquia

Amasya, la ciutat del geògraf i viatger Estrabó

La ciutat de Amasya s’aixopluga entre les muntanyes d’una estreta vall, prop del Mar Negre, protegida al nord per un alt cingle deïficat, on els Pontos van esculpir en la pedra calcària les tombes dels seus reis. Aquesta antiga ciutat sembla discórrer letàrgica a la vora del riu Yesil , on precioses cases otomanes amb balcons de fusta s’amunteguen sobre les seves aigües. La imatge des del riu és bellíssima. Amasya és famosa per ser la ciutat on va néixer Estrabó, el gran viatger i geògraf que l’any 29 aC publicà la seva obra Geogràfica, en la que es detalla el món tal com es coneixia a l’antiguitat . Amasya…

• Imatge del poble de Tokat
    Ruta de la Seda,  Turquia

Tokat, una ciutat que viu al ritme de les antigues caravanes

Tokat es una ciutat tranquil·la, que viu al ritme de les antigues caravanes. Situada en plena Anatòlia, és testimoni d’una llarga història que es remunta a l’època hittita. Per aquí han passat, a més dels hittites, frigis, medes, perses aquemènides i el Gran Alexandre, fins que la ciutat va formar part de l’Imperi Romà, com es pot observar en l’impressionant museu de la ciutat. Aquesta és una de les ciutats de Turquia més interessants per veure arquitectura Seljúcida. D’aquesta època són la Gök Madrese – avui convertida en museu – el mausoleu d’Abu I-Kasim Tusi, el pont de pedra de quatre arcs sobre el riu, a més d’alguns monuments més. El 1392, la ciutat passa a mans de l’Imperi Otomà, que construeix…

• Hükümet Meydani, el centre de la vida a Sivas
    Ruta de la Seda,  Turquia

Sivas: per l’Anatòlia a la recerca d’arquitectura Seljúcida

El vol de la companyia Anadolu Jet arriba amb retard a l’aeroport de Sivas. Mirem per la finestreta i no sé si serà per no haver dormit, però el paisatge, sec i lleig, ens dóna la sensació d’estar enmig del no res. Accedim a l’aeroport caminant. Fora, dos autobusos esperen els viatgers. Un és el local i l’altre va directe a la ciutat, sense parades intermitges. Agafem aquest, que també és el que agafen la majoria de turcs. D’allí estant, el paisatge no sembla tant lleig. Al fons es veuen algunes muntanyes amb els cims nevats. I de camí a la ciutat veiem els pastors amb els ramats d’ovelles i…

• Anatòlia sud-oriental,  Turquia

Turquia: Itinerari per l’Anatòlia sud oriental

Aquesta és la ruta que vam fer per la regió sud oriental de Turquia, buscant les primeres empremtes del cristianisme per aquesta regió. Ha estat, sens dubte, un dels millor viatges que hem fet i per tant us el podem recomanar amb els ulls tancats. És pot allargar visitant també Diyarbakir i el llac Van, dos llocs propers a Mardin, que ja havíem visitat en anteriors viatges i que també us recomanem. Cal que comproveu que la informació que és dona estigui actualitzada, ja que aspectes com ara el visat o el preu dels allotjaments, fins i tot la qualitat, poden variar amb el temps. Ruta de viatge Dia 1:…