Arunachal Pradesh i Assam,  Índia

Sivasagar: El temple dedicat a Shiva més alt d’Índia

Sivasagar és avui una ciutat decadent, bruta i amb molta pol·lució. La que va ser capital de la dinastia Ahom, que va dominar Assam durant més de 600 anys, presenta pocs atractius per al viatger, encara que no és un mal lloc per passar una o dues nits.

Carrer de Sivasagar

Arribem des del Parc Nacional de Kaziranga en caure la tarda, trobem l’hotel gràcies a dos indis cristians baptistes -que estrany sona, no? – ens porten amb el seu cotxe. I és que per molt que preguntem, ningú sembla conèixer la seva situació tot i estar a un pas de l’estació de bus.

A l’Índia la majoria d’hotels disposen d’habitacions amb diferents preus, encara que pel que sembla les més econòmiques sempre estan ocupades per als estrangers. Així, el recepcionista només ens va oferir la més barata quan va veure que agafàvem la porta de sortida. I és que pagar 2000Rs per nit no entra al nostre pressupost.

Trobem sense problemes el restaurant recomanat per Steve i Jane, que ens va sorprendre gratament. Demanem el Brahmaputra Special, un plat dolç a base de verdures i fruita que estava deliciós i que a més no picava, cosa rara en aquest país.

Restaurant Brahmaputra

A pocs metres es troba el pantà que la reina Ambika va manar excavar el 1734. Al seu costat, a la part sud, hi han els tres temples d’estil Ahom que havíem vingut a visitar: Devidol, Vishnudol i Shivadol Mandir, que amb els seus 33 metres d’altura és el més alt de l’Índia dedicat a Shiva.

estany de sivasagar
Shivadol Mandir temple
Devidol temple
Vishnudol temple

L’endemà intentem contractar un taxi per visitar els temples més allunyats. No ho aconseguim, el preu ens sembla excessiu i optem per visitar només els temples més propers en tempo, un vehicle de transport públic una mica més gran que un rickshaw.

paisatge de camp d'arròs

Visitem primer el Rang Ghar, envoltat de camps d’arròs. Aquest pavelló, en forma de vaixell invertit, va ser construït perquè els reis Ahom presenciessin les baralles dels búfals i els elefants.

Pavelló Ahom

A pocs metres d’allí hi ha les ruïnes del palau de Talatalghar, on trobem alguns turistes indis més interessats a fotografiar-se amb nosaltres que en conèixer el seu passat.

Porta d'accés a la fortalesa
Temple de Talatalgar
Turistes indis passejant pel temple

Tornem a la ciutat i al mateix restaurant, on menjem el mateix plat que vam sopar la nit anterior. Passegem una estona pels temples annexos a l’estany i tornem a l’hotel per recollir les motxilles. La parada següent és Dibrugarh, la ciutat del te, última parada abans d’entrar de nou a l’estat de Arunachal Pradesh.

Entrades relacionades: Viatge per Arunachal Pradesh i Assam

ZY4W5JNYVJQA

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.

2 Comments

• German

El restaurant aquest de la foto està a la India o se us ha colat de quan vareu fer l´escala del vol internacional?

Quins temples mes interessants i sobretot originals, no es semblen a cap altres dels que es poden trobar a la India.

M´apunto aquest indret per quan faci el nordest.

• www.mesenlla.com

Aquest restaurant està a Sivasagar, per l’exterior no ho sembla que hi hagi de ser tant bonic. Vam menjar el Brahmaputra special i una arros kashmir biryani deliciós, amb unes racions molt generoses.

A veure quan caus per allí!!