França

Pobles amb encant de França: Carcassona, Caunes-Minervois, Minerve i l’Abadia de Fontfroide

Passar l’aniversari a casa? Ni parlar-ne! Amb quatre dies per endavant, el que menys pensava era en quedar-me a casa!  Així doncs, calia buscar on anar i que no estés massa lluny. Carcassona va ser la nostra elecció, doncs ens quedava a la distància perfecta per no perdre massa temps en el viatge.

Aquest cop no vam viatjar sols, doncs la meva germana i el meu cunyat no van voler perdre’s l’ocasió de visitar aquella part de França.

Com que arribaríem al tard, portàvem l’allotjament reservat. Ens vam decidir per l’Etap Hotel la Cité, amb una bona relació qualitat preu. No va ser difícil de trobar, doncs com molts altres estava situat en un polígon als afores de la ciutat, on també hi ha supermercats i restaurants de menjar ràpid. Després de deixar les coses, ens vam dirigir al centre, on vam sopar uns musclos amb salsa que estaven per llepar-se els dits.
Ciutadella de Carcassona

La ciutadella medieval de Carcassona

El matí següent vam visitar la ciutadella, perfectament restaurada durant la segona meitat del segle XIX i declarada Patrimoni de la Humanitat el 1997. El seu interior és el d’una antiga ciutat medieval, amb els seus carrerons i les seves cases de pedra, que actualment  s’han convertit en botigues, cafeteries i restaurants.

Porta d'accés a la ciutadella de Carcassona Castell dels Comtes de CarcassonaL’accés al recinte emmurallat i la basílica de Saint Nazaire és gratuïta, no així la visita al castell dels Comtes de Carcassona, que és de pagament.

Carrers i cases tradicionals a Carcassona Castell dels Comtes de Carcassona, vist des de darrera Muralles de Carcassona i pobleCelebrem el meu aniversari al mateix restaurant que el dia anterior, perque com em van dir uns amics canadencs a Birmània: “si és bo, per a què canviar?”. Sopem uns deliciosos entrecots, que reguem amb un bon vi negre de la regió.

L’Abadia de Saint Pierre i Saint Paul i Minerve

L’endemà ens dirigim, a través de precioses extensions de vinyes, cap a l’abadia benedictina romànica de Saint Pierre i Saint Paul, a la petita població de Caunes-Minervois. Va ser fundada l’any 780 per l’abat Anián i es va beneficiar des del segle VIII fins al segle XI de donacions de terra i privilegis. Al segle XII va augmentar els seus dominis en rebre béns confiscats als càtars. Des de 1948 està declarada com a Monument Nacional de França.
Abadia benedictina romànica de Saint Paul i Saint Pierre Església prop de MinervoisA les afores es troba aquesta petita església rodejada d’un paisatge molt bonic. Des d’aquí continuem la nostra ruta fins Minerve, un poble medieval classificat amb el segell de qualitat Les plus beaux villages de France  (Els pobles més bonics de França).

Poble amb encant de FrançaDe tornada a Carcassona parem en un mercat improvisat a la carretera, on comprem vi de la regió. Un vi molt bo que recomanem provar!

L’Abadia de Fontfroide o Fontfreda

Per l’últim dia vam deixar la visita de la meravellosa Abadia de Fontfroide. Situada a 14km al sud-oest de Narbona, va ser fundada el segle XI pel Vescomte Eimeric I de Narbona i des del 1862, està considerada com a Monument Històric.
Abadia de Fontfroide Pati de l'Abadia de Fontfroide Porta d'accés a l'Abadia

Ens venia molt de gust visitar aquesta abadia perquè guarda una relació especial amb el Monestir de Poblet que, en estar prop de casa, hem visitat en diverses ocasions.

Quan Ramon Berenguer IV, Comte de Barcelona entre 1131 i 1162, va decidir fundar un monestir a les terres conquerides als sarraïns, va pensar en els cistercencs, dirigint-se a l’Abat Sanç de Fontfreda per aixecar el monestir, el 1151.

L’abadia està situada enmig d’un macís muntanyós, rodejada de pins i xiprers, en un entorn espectacular. L’entrada és de pagament i les visites son guiades, però val molt la pena aquesta visita doncs l’abadia és preciosa.
Campanar de l'Abadia de Fontfroide Claustre de l'abadia de FontfroideI aquí, en un lloc tant maco com aquest, vam donar per acabat aquest petit viatge que a tots quatre ens va agradar molt i que amb aquesta entrada us recomanem!

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.

9 Comments

• Eva

Fa uns anys vaig visitar aquests llocs (l’abadia de Saint Paul i Saint Pierre,no), i em van encisar. A Carcassona vam agafar la “visite conferénce”, de gairebé dues hores, i no ens va decebre gens ni mica. L’abadia de Fontfreda em va semblar una preciositat. A més estava tot florit.

Una bona elecció! (I. com sempre, molt bones fotos).

• Més Enllà

El cert és que tota la zona és preciosa. Jo vaig anar al març, m’imagino que per primavera deu estar preciós, amb les vinyes verdes. Fontfreda espectacular i em vaig deixar de visitar altres monestirs per manca de temps. Ja anirem una altra vegada.

les fotos no podien sortir malament doncs tot és molt maco! 🙂

Gràcies pel teu comentari!

• fuetimate

La pròxima vegada que no et vulguis quedar l’aniversari a casa (quina enveja poder fer això) pots repetir la zona de turisme però fer-la temàtica i seguir la Ruta dels Càtars. Posa al google: “les routes du pays cathare” i escull la web que més t’agradi per fer-te la ruta. A mi em va agradar força i és aprop de casa,
    Petons
    Ares

• Més Enllà

Jo no em quedaria mai a casa, però per l’aniversari menys…..jejeje

Vam mirar de fer aquesta ruta, però no ens donava temps i vam preferir centrar-nos en els voltants de Carcassona. Però ens queda pendent, els castells Càtars no és que estiguin en molt bon estat però la seva ubicació els fa espectaculars!