Arunachal Pradesh i Assam,  Índia

Parc Nacional de Kaziranga, Assam, India

Tezpur ens rebia a les fosques, amb tot tancat, sense cap possibilitat de menjar. Cansats, plens de pols i amb els ossos mòlts. Vam tirar la motxilla al fons de l’habitació i ens vam ficar al llit sense ni tan sols dutxar-nos. Tawang i el fred quedaven ja lluny, a 16 hores de viatge, per una carretera infernal, en un jeep compartit amb altres 8 persones. Havia estat un dia dur, dels que més en aquest viatge. Estàvem famolencs: sense esmorzar, sense dinar, sense sopar.

L’endemà al matí, una bona dutxa i un bon esmorzar ens va tornar el bon humor. Vam mirar el full de ruta: el nostre següent destí era Ziro, a dos dies de viatge. Massa. Havíem de canviar la ruta i descansar. Tocava mirar el mapa: el Parc Nacional de Kaziranga quedava tan sols a un parell d’hores. I perquè no?

Cartell amb el cens d'animals del parc
Cens d’animals del parc

Aquest parc compta amb la major població de rinoceronts d’Àsia i un bon nombre d’exemplars de bisó indi, cérvols, elefants i tigres, encara que aquests últims són força difícils de veure. A més, al costat del parc hi ha plantacions del famós te d’Assam, que embelleix un paisatge ja de per si bonic.

Núria a la vora dels camps del famós té d'Assam

Ens allotgem en un bàsic, però bonic bungalow amb terrassa i jardí, a un preu ridícul. Allà coincidim amb Steve i Jane, una parella molt simpàtica que venien de Arunachal i ens proporcionarien molta informació. Amb ells vam acordar contractar un tour amb tot terreny per la part central del parc, per intentar veure rinoceronts.

Així, al matí, estàvem ja pujats en el 4 × 4 per visitar el par, amb guàrdia armat i tot!! No cal dir que de rinoceronts pràcticament no en vam veure cap, però de turistes indis un munt. Tot i així, va valer la pena arribar fins aquí perquè els paisatges eren bonics i sobretot per trobar algú amb qui xerrar després de tants dies sols.

Turistes indis dalt dels elefants pel mig del parc nacional
Turistes indis dalt dels tot terreny

Ens vam acomiadar al migdia, el parc estava ple i no vam tenir la possibilitat de quedar-nos una nit més. Partíem en direccions oposades, ells cap a Guwahati i nosaltres cap a Sivasagar, on arribaríem al caure la tarda.

Trobar hotel va ser complicat, per molt que preguntàvem ningú ens sabia indicar. Però la sort es va aliar amb nosaltres en forma de turistes indis, que ens van pujar al seu cotxe i ens van portar fins a l’hotel que els vam indicar, on es van acomiadar de nosaltres amb una abraçada. I és que si en general la gent a Àsia és molt amable, a Assam aquesta amabilitat és extraordinària.

Entrades relacionades: Viatge per Arunachal Pradesh i Assam

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.