Ghat a Omkareshwar
Índia

Omkareshwar, un forat negre en el viatge per Índia

Omkareshwar no estava en els nostres plans. Tot i trobar-se a poca distància de Maheshwar, les fotos que havíem vist i la informació que teníem d’internet, parlaven d’una ciutat bruta i sense interès. Tot i així vam decidir anar.

De bon matí vam marxar a l’estació de busos, junt amb Brian i Tom, dos nord-americans que havíem conegut. Vam agafar un autobús destarotat, com la majoria d’aquesta zona de l’Índia, que en tres hores ens va deixar al nostre destí.

Tocava buscar habitació. Un noi se’ns va apropar i ens va oferir de mirar el seu hotel. Hi vam anar. L’habitació estava ben bruta i pel que oferia el preu encara era pitjor: 600 rúpies! Vam marxar d’allí deixant-lo de peu plantat, mentre anava baixant el preu: 500, 450, 400 rúpies my friend!

El següent hostal que vam mirar és el que ens quedaríem. L’habitació era una cel·la, però estava prou neta i el preu era apropiat al nostre pressupost: 250 rúpies. A més tenia restaurant, imprescindible en aquesta ciutat.

Vam deixar les motxilles i vam sortir a visitar el ghat. El ghat és una zona a la vora del riu on els fidels prenen el bany i cremen els morts. En apropar-nos, van començar a aparèixer milers de mosques. Mai n’havíem vist tantes i segur que en tota la nostra vida no en veurem tantes com n’hi havien allí en un pam! No en tinc cap mena de dubte: era una plaga bíblica enviada per Brahma, per algun pecat comés o simplement per ser tant bruts!

A partir d’aquí, vam començar a comprovar que els comentaris envers la brutícia de la ciutat, eren més que certs. Hi havia merda per tot arreu, no sabies on trepitjar. I a més, la ciutat no tenia cap interès que justifiqués haver vingut aquí.

Tots els que viatgem sabem que un dia o un altre hem d’acabar en un forat negre. Doncs bé, Omkareshwar és el nostre forat negre i el recordarem durant la resta del viatge.

Informació pràctica

Com anar. Des de Maheshwar surten busos freqüents a Omkareshwar. Tarden 3h i el preu és de 70 INR.

Allotjament i menjar. Hotel Ganesh, 250 INR per una habitació minúscula, amb un bany que ni tant sols té pica per rentar-se la cara, havent d’utilitzar la galleda. Vam menjar al mateix allotjament. El menjar no era dolent, però no tenia cap sabor.

Més articles d’aquesta ruta a la guia de viatge de l’itinerari per India de nord a sud.

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.