Xina

Yangshuó: muntanyes kàrstiques a Xinping

Xinping és una petita i tranquil·la localitat, situada a la riba del riu Li, a 1 hora de bus de Yangshuó. Al contrari d’aquesta, que està plena d’hotels, restaurants i sorollosos bars plens de turistes xinesos, Xinping és un petit poble molt tranquil, amb un casc antic molt maco i un parell de restaurants i allotjaments destacables. Un bon lloc per fer servir com a base per visitar aquesta zona, amb un paisatge càrstic espectacular.

Se tracta d’un dels destins que s’hauria d’incloure en qualsevol itinerari per Xina. Les muntanyes emergeixen d’enmig de camps d’arròs creant un paisatge d’allò més pintoresc, on es poden fer caminades, navegar pel riu Li, anar en bicicleta, etc…

Arribem a Xinping en bus des de Guilin, després de fer transbord a Yangshuó. Ja amb hotel i yuans a la butxaca – en aquest poble no canvien moneda – decidim fer senderisme i buscar un petit temple budista que ens havíen recomanat. Amb una barca creuem el riu i caminem entre camps i petits poblets de tant sols 4 o 5 cases.

Casa al camp a Xina

Trobar el temple no va ser fàcil. Havíem de preguntar molts cops per saber per quin camí havíem d’anar. La gent era molt agradable i s’esforçava per entendre’ns, però malauradament l’idioma era un gran impediment per entendre’ns.

Tot i així, voltant i reculant camins que no duien enlloc, finalment el vam trobar. A la porta, un xinès, que no sabem si es que es passava de viu o és que estava boig, o totes dues coses alhora i que duia una llanterna i una destral, ens va fer desviar de l’entrada i ens va guiar per l’interior d’una cova molt gran, amb passadissos interiors que amb prou feines vam gaudir. Ens vam passar tota l’estona pensant si en un d’aquests passadissos no ens pegaria amb la destral i els nostres cossos desapareixerien per sempre més en l’infinit d’aquella bonica cova.

Afortunadament això no va passar i vam sortir per una altra galeria que donava a l’interior del petit temple. Una propineta pel bon guia, visita del temple i tornada a Xinping gaudint del magnífic paisatge que se’ns oferia.

Home xinès amb barba i canoa de bambú pescant al riu Li amb un coromran
La típica foto d’aquesta zona és la d’aquest xinès amb la canoa de bambú. El trobareu al riu Li, prop de Yangdi

Per la tarda vam pujar al cim de la muntanya de Lao Zhai, a pocs metres de l’hotel, des d’on hi han unes vistes espectaculars, practicament de 360 graus! Ni se us acudeixi pujar al tard, el trajecte és molt empinat i relliscós i en cas de baixar de nit seria molt perillós!

El poble de xinping vist des de dalt d'una muntanya

Informació pràctica

Transport. Per arribar de Guilin a Xinping agafem un bus local des de l’estació d’autobusos, situada a l’avinguda principal, a uns 500 metres a l’esquerra de l’estació de tren. El trajecte fins Yangshuó dura 1,5 hores i el preu del bitllet és de 20Y. L’autobús us deixarà a l’estació de bus de Yangshuó. En aquesta ciutat hi han nombrosos hotels, restaurants i cafeteries. No us els acabareu. Si voleu continuar fins Xinping, cal agafar un altre bus local, des de la mateixa estació, que triga 1h en arribar. El cost del bitllet és de 7Y.

Una altra opció és arribar a Xinping directament amb un tren ràpid, des de una altra ciutat com ara Guanzhou o Shenzhen. Doncs l’estació de tren ràpid de Yangshuó, està situada a nomes 1 km de Xinping. (Actualització 2017)

Allotjament. Ens vam allotjar a l’Old Place International Hostel, amb habitacions de diferents preus i categories. Està al final del carrer principal, a tocar del riu Li. Vam pagar 100Y per una habitació doble amb bany, de superior categoria. El preu era de 120Y, però amb el carnet de YHA, que vam fer aquí mateix, ens vam estalviar 20 yuans per dia.

Menjar. El propi hostel té un restaurant, en un altre carrer, que us faran descompte pel fet d’estar-hi allotjats. Perduts pels carrerons del casc antic, hi han petits restaurants on se menja molt bé.

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.

5 Comments

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.