
Ruta dels monestirs de Sikkim: El preciós monestir de Lingdum
Situat a 12 km de Gangtok, entre turons boscosos, el Lingdum Gompa (també conegut amb el nom de Ranka) és un monestir que pertany a l’ordre Zurmang Kagyu de l’antiga escola del budisme tibetà.

El centre de retir situat en un turó darrere del monestir és un altre lloc interessant que no s’ha de perdre on els monjos es retiren a meditar.
El Lingdum Gompa ens torna la pau que hem perdut a Rumtek. Arribem al mig d’una puja: dos tambors enormes renoven i esclaten el soroll de les gralles, a ritme accelerat i creixent, mentre els monjos mouen les mans amb rítmics balancejos recitant mantres fins arribar a l’èxtasi.

Sikkim ens ha agradat molt, ja ens ho esperàvem, però les nostres expectatives han estat llargament superades. Els paisatges son increïbles, els gompes preciosos i la gent molt amable.Però hem de continuar el viatge, aquest cop per Nepal, país del que també en tenim moltes ganes.
Pots llegir tots els articles d’aquesta regió a l’etiqueta Sikkim

