Vietnam

Mercats del món: el mercat flotant de Cai Rang

Vam arribar al Delta del Mekong després d’uns dies de viatge en els que vam visitar Bangkok, els temples d’Angkor i també Phonm Pehn. El trajecte entre Siem Reap i Phonm Pehn havía estat navegant pel llac Tonle Sap i pel Mekong, tenint així l’oportunitat de veure com era la vida al riu. Però res del que havíem vist navegant és podria comparar amb el que l’endemà ens oferiria el mercat flotant de Cai Rang, a 6 km de Can Tho.

Barca que ens ha de portar a Vietnam

Havíem arribat per la nit i el propietari de l’hotel no és creia de cap manera que en un dia poguessim arribar des de Phonm Pehn.

– Tindreu problemes amb la policia – ens deia al mirar la data d’entrada a Vietnam, en el nostre passaport.

I per molt que li explicavem l’itinerari, no veia la forma de fer-ho.

– Que si home, que si. Hem sortit de bon matí de Phonm Pehn en bús. Després hem agafat una barca i hem navegat pel Mekong. Hem passat el control de duanes i hem continuat fins Chau Doc.
Control de duanes per entrar a Vietnam En moto taxi fins a Can Tho Allí hem desembarcat i pujat a un minibús que ens ha deixat a les afores de Can Tho on amb unes motocicletes, que ens han fet de taxi, hem arribat fins aqui.

Doncs que no s’ho creia. Així que el vam enviar, vam sortir a sopar i vam contractar per l’endemà una sortida en barca pel mercat flotant.

Al Delta del Mekong hi han diversos mercats flotants, nosaltres vam escollir aquest perquè ens anava millor pel nostre itinerari. Val a dir que no vam veure cap turista més, però d’això ja han passat 7 anys i l’autenticitat del mercat ha pogut variar.

Sortida del sol al Mekong Mercat flotant al Delta del Mekong

Així que de bon matí, ens vam embarcar en un petit bot i vam anar a visitar el mercat. El cert és que el mercat impressiona. Des del riu, asseguts en una barca enming del ritme frenètic del mercat, es un continu anar i venir de gent en barca, grans i petites.
Mercat flotant al MekongMoltes d’aquestes persones treballen i viuen en el propi vaixell i  pràcticament no necessiten baixar a terra, doncs el mercat els proveeix del necessari.

Mercat flotant de Can Tho Mercat flotant de Can Tho

Les barques més petites porten els subministres d’un lloc a l’altre o simplement fan la compra per la llar. Les grans solen portar productes al mercat o les venen ells directament. Tenen un sistema curiós per saber el que cada barca ven: en un pal pengen una peça de cada producte a la venda. Així, sabem quina barca és la verduleria en veure cols, aubergínies, pinyes i altres fruites i verdures allí penjades.

També hi han barques restaurant, on la gent va a esmorzar. Nosaltres vam fer el mateix i després de localitzar-ne una ens vam menjar allí mateix un deliciós Pho – una sopa – amarrats a la orla de la barca.

Barca restaurant al mercat flotant de Can Tho Cuinant el nostre esmorzar Esmorzantt al mercat flotant de Can Tho

Quan el sol començava a escalfar vam decidir donar per acabada la visita i continuar el nostre viatge cap al nord de Vietnam.

He de dir que aquest mercat és un dels més espectaculars que he vist viatjant. Potser només el de Kashgar m’hagi agradat més, però és que aquell és una altra història.

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.