Índia,  Ladakh

Viatge a Ladakh: de Barcelona a Manali

Barcelona – Helsinki – Mumbai – Delhi – Manali

El títol es ben explicit, aquesta es la ruta que hem fet des del diumenge fins avui dimarts. La cosa ha anat mes o menys així:

Diumenge: Barcelona-Helsinki, cinc hores de vol i cinc hores d’escala. Ens escapem a conèixer una mica el centre de la ciutat tot i que pel fred acabem fem una xocolata calenta en una cafeteria.

Helsinki-Mumbai, unes vuit hores de vol en un còmode avio, amb pantalla individual que m’ha permès veure la ultima de Indiana Jones, fantàstica!!!

Dilluns: Mumbai-Delhi. Nomes arribar a Mumbai fem una escala de cinc horetes més, tirats ja per tot arreu i arribant a Delhi cansats i esgotats. Dutxeta i migdiada de dues hores. Sopem davant de l’hotel un deliciós menjar indi i a dormir; a les 8 de la tarda ja estem al llit.

Dimarts: Aixeca’t a les 04.00 que hem d’agafar un altre avió i aquest és d’hèlice! Ja hem perdut el compte de quants en portem! Anem a Bhuntar, un aeroport que està a només una hora en cotxe de Manali.

aviò d'hèlices
Avió d’hèlice, en ruta a Manali!

Manali

Manali es troba situat a l’estat de Himachal Pradesh, al nord d’Índia, envoltat de muntanyes i vegetació. En els últims anys s’ha convertit en un lloc molt turístic, tant per occidentals com per turistes indis, que venen a passar les vacances familiars o la lluna de mel. Nosaltres fem servir Manali com a punt de partida de la ruta que ens ha de portar a Ladakh, seguint una de les carreteres més espectaculars que hàgim transitat.

Carrer de Manali

Després d’agafar habitació, decidim apropar-nos fins al veí poble de Vashisht fent una passejada. El poble es troba a uns 2 km de Manali, a la vora del riu Beas. I a l’igual que Manali, Vashisht està ple de petits restaurants i cafeteries. Hi ha alguns temples com el Rama Temple, construït en fusta i banys termals. Però sobretot, Vashisht és bonic perquè conserva l’essència d’un poble indi de les muntanyes, amb petites cases de colors als voltants.

Elefant pels carrers de Vasisht, Manali
Un elefant al mig de Vashist!
Rama temple, templde fusta de Vashist
Rama Temple
Cases de colors a Vashist
Cases de colors al voltant de Vashist
Indis en un restaurant de Vashist
Restaurant a Vashist

Dinem en una terrasseta davant les muntanyes. El paisatge es com el de la Vall d’Aran, excepte en que pels voltants creix la marihuana en estat salvatge. Us podeu imaginar la fauna d’occidentals que corre per aquí.

Dinem en un petit restaurant local, amb boniques vistes a la vall. Demanem un deliciós thali, un plat típic d’Índia, que està format per arròs i altres platerets com ara verdures estofades, llenties, rotis, etc… Generalment se serveix en una font metàl·lica i varien els ingredients depenent de la regió. És un plat molt complert i nutritiu, ja que porta carbohidrats, proteína vegetal, cereal, verdures i de vegades iogurt i fruita.

Núria a la terrassa del restaurant
Dal bhat
Un thali, el nostre deliciós dinar.

En tornar a Manali contractem el transport per marxar l’endemà a Ladakh. Com que l’autobús Leh per les dates ja no fa el servei, en Suraj, un noi que té un tot terreny, ens portarà a bon preu, ja que ell ha d’anar igualment. És la millor opció perquè ens porta per la meitat de preu que ens volien cobrar en una agència!

A Viatge a Ladakh trobareu tots els articles d’aquest viatge.

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.