Cambodja

Cambodja, molt més que Angkor

Cambodja es troba situat al sud-est asiàtic. Limita al nord-oest amb Tailàndia, al nord-est amb Laos i a l’est amb Vietnam. La seva població aproximada és de 15 milions de persones per a una superfície de 181.035 km2. La capital és Phnom Pehn, encara que la ciutat més visitada pels turistes és Siem Reap, on es troba l’impressionant conjunt arquitectònic d’Angkor.

El 95% de cambodjans practiquen el budisme theravada. Així mateix, al país hi ha grups minoritaris de vietnamites, xinesos i musulmans cham.

La nostra ruta comença a Bangkok, on agafem una minivan per arribar fins a Siem Reap i visitar els temples d’Angkor. Contractem el transport en Khaosan Road, i encara que ens garanteixen que arribarem a destinació en 8 hores, vam trigar 12 hores.

Durant els tres dies que vam romandre a Siem Reap, vam visitar els temples de Roulos en tuc-tuc i els temples d’Angkor, amb bicicleta. Vam gaudir molt amb la bici, per la qual cosa us ho recomanem.

Des Siem Reap ens dirigim a Battambang, per visitar una antiga ciutat colonial. Battambang ens va semblar una ciutat decadent pel que ens va defraudar una mica. En canvi vam gaudir molt de la visita pels voltants, on vam visitar una granja de cocodrils, un poblat de pescadors Cham, un parell de temples, una cova on al capvespre surten milers de ratpenats i sobretot viatjant en el famós tren de bambú.

De Battambang continuem el viatge cap a Kampong Channang, una petita ciutat situada prop del riu Tonle Sap. Vam gaudir molt visitant les aldees flotants de població vietnamita, i alguns llogarets que visitem amb bicicleta i a les que vam arribar en un ferri local.

El següent destí va ser Kampong Cham, una ciutat sense massa interès en què vam romandre un parell de dies descansant. D’aquesta ciutat cal destacar els paisatges al voltant del riu Mekong i un llarg pont de bambú que els seus habitants construeixen anualment per comunicar la ciutat amb una illa riberenca.

D’aquí vam anar a Kratie, una altra tranquil·la població a la vora del riu Mekong, per veure els dofins Irrawady d’aigua dolça. Per anar contractem un tuc-tuc que ens porta fins a l’embarcador, situat als afores, on una barca ens va portar durant una hora navegant pel riu per poder presenciar un dels millors records del nostre pas per aquest país.

I de Kratie a Sen Monorom, a la província de Mondulkiri, per veure els elefants i conèixer el projecte Elephant Valley Project. Es tracta d’un projecte molt interessant, orientat a recuperar els elefants dels treballs a la indústria de la fusta i del turisme i tornar-los al seu hàbitat natural. S’aconsegueix a través de l’eco-turisme, pel qual els turistes paguen per compartir un dia amb ells, veient com els seus mahouts els passegen pel bosc i després els porten al riu, perquè es banyin. Amb els ingressos generats pel turisme, es paga als seus propietaris de manera que no sigui necessari que els portin a treballar. El projecte inclou el donar treball i assistència sanitària a les famílies propietàries, totes de l’ètnia Bunong. Un bonic projecte que vam poder visitar i que guardem a la memòria com un dels dies més interessants del viatge.

I de Sen Monorom nostre següent destí de Cambodja seria a la costa. Viatgem durant 12 hores en una destartalada furgoneta, per visitar Kep i el famós mercat del cranc, un crustaci que cuinen amb salsa del pebre de la regió, una de les més apreciades del món. Un plat realment deliciós que recomanem tastar.

I a Kep posem punt i final a la nostra ruta per Cambodja. Des d’aquí continuem el viatge cap a la frontera amb Tailàndia, on vam finalitzar aquest bonic viatge per Cambodja.

Articles sobre Cambodja

Moneda: La moneda és el riel, encara que es pot pagar indistintament en riels o en dòlars, ja que la majoria de preus dels hotels i restaurants estan en aquesta moneda. Curiosament, es poden retirar dòlars en la majoria de caixers però el del Canadian Bank no cobra a penes comissió.

El canvi actual, que no ha variat en els últims deu anys, és de 4.000 riels per 1$.

Visat: El visat s’obté a la mateixa frontera. Costa 30$ encara que en alguna frontera, sobretot en les terrestres, potser us demanin alguns diners més. Veure article del bloc Com anar de Bangkok a Siem Reap sense pagar comissions per a més informació.

Transport: Al país operen diverses companyies de transports, amb una flota d’autobusos en bastant bon estat, sobretot en les principals rutes del país. Per viatjar per l’interior és habitual la mini-van, que n’hi ha de tres tipus. Les luxoses (que poden portar fins wifi), les normals (que poden portar fins a 14 persones) i les que no hi ha límit i que poden arribar a ficar fins a 23 persones i els seus embalums i equipatge.

El bitllet, generalment, es pot comprar a la mateixa guesthouse en què t’allotges, amb comissió, o en les oficines de les companyies de transport, quan n’hi ha. Quan vam tenir ocasió vam viatjar amb la companyia Capitol, per la seva relació qualitat-preu. Disposa d’oficines a Siem Reap, Phnom Pehn, Battambang i alguna ciutat més.

Hi ha també vols freqüents entre les ciutats de Siem Reap i Phnom Pehn amb altres capitals de la zona com Bangkok o Kuala Lumpur. Consulteu el web d’Air Àsia per més informació.

Allotjament: Allotjar-se a Cambodja no és un problema, ja que hi ha guesthouses i hotels per a tots els pressupostos. El nostre allotjament va ser sempre en habitació doble, amb bany i ventilador. Paguem una mitjana de 7,43 € per habitació doble amb bany.

Gastronomia: Menjar no és complicat a Cambodja. Podeu menjar en els nombrosos llocs de carrer dels mercats, en restaurants locals o xinesos i en restaurants on serveixen cuina internacional. Els plats locals solen portar arròs o noodles i els curris estan deliciosos.

Clima: La millor època per visitar el país és durant la temporada seca, que va d’octubre i novembre a maig. Nosaltres vam visitar Cambodja al febrer i encara que feia força calor, mai vam necessitar l’aire condicionat per dormir.

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.