Barca varada a la platja de Palolem
Índia

Goa, relax i cervesa a les platges de Palolem i d’Anjuna

Aiiii! Quan hi pensem encara sospirem. Tenim Goa guardada a la memòria al costat mateix de Ladakh i de Mcleod Ganj. Estrany, no? Els que ens coneixeu i sabeu que mai xafem cap platja, ho trobareu tant insòlit com ho trobem nosaltres.

Tot va començar quan, amb els problemes del meu visat sol·lucionats i preparant la motxilla per iniciar la ruta pel sud d’Índia, rebem un Whatsapp de Jairo -l’amic argentí que vam conèixer a McLeod i que va haver de marxar precipitadament cap al sud- en el què ens deia: “Nos vamos a Palolem”.

I això mateix li vam dir a l’acomodador del nostre bus nocturn a Mumbai: “Anem a Palolem”.

I així fou com, per aquelles casualitats que passen fugisseres en els viatges, ells pujaven de Cochin cap a Palolem i nosaltres baixàvem de Mumbai cap a Palolem. Ens trobaríem just al mig!

Goa, Barques a la platja
La platja de Palolem

Goa és un dels estats més petits d’Índia. És una franja de terra costanera banyada pel Mar d’Aràbia que rep la visita de viatgers des de fa dècades. Per què? Pels seus paisatges, per les seves platges i per la seva gent. A Goa l’empremta dels portuguesos es nota per tot arreu i la diferencia de la resta d’Índia en la seva netedat, cultura, en els vestits de les dones, en l’ordre… Goa és culturalment rica, tot i que la majoria no ens aventurem més enllà de les seves platges.

Un còmode trajecte en bus nocturn i un bus local després, desembarquem a la platja de Palolem. Connectem el mòbil i ens arriba un Whatsapp vaticinador del que seria el nostre pas pel sud d’Índia: “Amigos, les esperamos en Cressida, en la misma playa, con una cervecita”.

Lluís saltava d’alegria. S’acabaven els seus dies d’abstinència!

Goa, Pescadors a la platja de Palolem
Pescadors a la platja de Palolem
Passeig per la platja al capvespre
Passejant al capvespre

Caminar per la sorra sota el pes de la motxilla, a l’esquerra les palmeres bordejant la costa amb un verd selvàtic, a la dreta el mar lluentejant amb serenor i el Jairo i la Chaya aixecant-se de la cadira i creuant la platja per venir a abraçar-nos… ha estat un dels moments més emotius del viatge.

A partir d’aquí, les llargues estones d’indulgència ens han absorbit completament i només hem tingut temps per passejar vora la mar calma de bon matí, aprendre ioga a la sorra amb les acurades instruccions de Chaya, esmorzar i dinar a la terrasseta de la cabana -refrescants pinyes, papaies i amanides- sopar amb companyia carinyosa i sincera, riure sense parar i deixar que s’acabi el dia amb una passejada romàntica vora el mar, amb la lluna vigilant els nostres passos.

Què més es pot demanar?

Goa, Prenent el bany al capvespre a Palolem
Bany al capvespre

Però el viatge ha de continuar per seguir coneixent i descobrint i alimentar aquest desig insaciable que s’apodera de nosaltres. Així que deixem Palolem per visitar la mítica platja d’Anjuna, més al nord, que va recepcionar la primera tongada de hippies d’Índia.

La platja d’Anjuna és divertida per les seves onades que et permeten jugar com si fossis un nen, però no ens enganyem, ni la platja ni el poble són tan bonics com Palolem. Així i tot, gaudim del present i de l’amistat i deixem que ens acaroni per més temps el plaer de la inactivitat.

Aiii. Goa es Goa. I com va dir un amic de Nepal, “Palolem és Palolem”.

Informació pràctica

Com anar. Des de Mumbai es pot anar en tren o en un cómode bus nocturn amb llitera. Escolliu sempre la llitera de sota, doncs dalt et mou més. Vam comprar els bitllets en una petita agència, que funciona també per canviar moneda, western union i internet, prop de l’hostal Salvation Army, que està situat a Colaba, darrera de l’hotel Taj Majal. És el lloc més econòmic dels que vam preguntar.

Demaneu d’anar fins Margao i un cop allí agafeu el bus local que porta fins Palolem beach, si aquest és el vostre destí.

On dormir. Ens vam allotjar a l’hostal Cressida, en una cabana a la vora de la platja. 700 INR, amb bany i mosquitera (imprescindible en el sud d’India). Recomanable

Més informació d’aquest viatge per Índia de nord a sud a l’índex.

Núria és viatgera, escriptora en el seu temps lliure i post-graduada en Cooperació Internacional. Ha publicat diversos articles de viatge en les revistes Altaïr i Lonely Planet i en el llibre de viatges “Experiències de viatge” publicat per Nova Casa Editorial.