Índia

Cap d’any a Varkala

Varkala és una ciutat de l’estat de Kerala que es troba molt aprop de Kanyakumari, la ciutat que és a la punta del tot del continent. La ruta per Índia que va començar ara fa gairebé 3 mesos i que ens ha portat a travessar-la des dels Himàlaia fins al sud d’Índia, està a punt d’arribar a la seva fi. Igual que l’any 2014: estem a 28 de desembre i ja es prepara l’any nou. Així que després de passar el Nadal a Kochi, emprenem camí per passar el cap d’any a Varkala.

Varkala rep turisme assedegat de sol i platja des de fa més de 15 anys. Les seves magnífiques platges s’estenen per un litoral amb penya-segats vorejats de palmeres, en la que és una de les imatges turístiques més importants de Kerala, juntament amb els backwaters.

Costa en Varkala

Així que no era d’estranyar que ens trobaríem, com ja venia sent habitual en molts highlights del sud d’Índia, un altre gheto turístic: hotels, restaurants i botigues orientades única i exclusivament al turista occidental. De fet, gairebé 1 kilòmetre de penya-segat, amb la platja i les onades a sota, està atestad de botigues que es repeteixen fins a l’avorriment.

Playa de Varkala
Barcas en una playa de pescadores de Varkala

A la nit, quan la platja es queda buida, el penya-segat segueix actiu, aquest cop amb llums de neó i tauletes amb espelmes de romàntica llum de cara al mar. I en els dies especials, com el de Cap d’Any, els menús especials amb plats keralís i la música en directe es promocionen per tot arreu. És temps de festa, tant per als turistes com per als indis, a qui també agrada de celebrar el Nou Any amb molta música i alcohol.

Nosaltres fem un sopar d’aquells de treure’s el barret i, just quan acabem, s’enceta una tempesta amb aigua a bots i barrals. La gent es mira al cel amb resignació, però just abans de les campanades, la pluja afluixa i tothom aprofita per córrer cap al seu lloc de celebració, com si juguéssim al joc de les cadires. NosaItres ens apressem cap a l’hotel on el disc-jòquei ja punxa Pitbull, moments abans de cantar les campanades en companyia d’altres hostes: “…four, three, two, one… Happy New Year!!!”

I amb l’inici del nou any s’acaba el nostre viatge per Índia. El vespre de Reis agafem un vol des de Kochi fins Kuala Lumpur per iniciar una altre fase d’aquest viatge: el sudest-asiàtic.

Dades d’interès

Com arribar. La millor opció per anar a Varkala, des de Kochi, és el tren, doncs l’autobús tarda massa hores i no és directe. Des de l’estació de tren de Varkala, surten busos locals fins Varkala Beach, que és on estan la majoria d’allotjaments.

Allotjament. L’oferta es molt variada a Varkala. La majoria d’allotjaments estan al penyasegat i en camins que s’endinsen cap a l’interior. Nosaltres ens vam allotjar al Mango, una guesthouse a la que s’accedeix per un carreró de no més d’1 metre d’amplada, que es troba en un revolt del carrer que porta fins l’aparcament previ a la zona d’hotels (a uns 200 metres). La guesthouse està gestionada per una parella indi-anglesa. L’habitació es gran, amb bany i té balcó. Vam pagar 700 INR per nit.

On menjar. El restaurant serveix bons plats i barats, però aneu en compte amb la factura doncs sempre s’equivoquen al seu favor. Els plats passen de ser abundants un dia per servir la meitat a l’endemà. Per aquest fet vam preferir menjar al penyasegat. Ens vam decidir pel restaurant My Place, gestionat per nepalís, on és menja molt bé, el tracte és molt bo i les vistes del mar son excel·lents.

Núria és viatgera, escriptora en el seu temps lliure i post-graduada en Cooperació Internacional. Ha publicat diversos articles de viatge en les revistes Altaïr i Lonely Planet i en el llibre de viatges “Experiències de viatge” publicat per Nova Casa Editorial.