Arunachal Pradesh i Assam,  Índia

Bomdila, a mig camí de Tawang

Al pati, les enormes olles estaven plenes d’arròs i de llenties i els nens feien cua per rebre el dinar. Els professors sortien de les aules amb el telèfon mòbil, disposats a fotografiar-nos i alguns nens se’ns apropaven amb el plat per acabar.

El joc de les preguntes i respostes s’havia acabat i la mainada marxava corrent a l’escola per continuar les classes. Amb aquest entreteniment, havíem pogut saber que la majoria eren de Tawang i que ja portaven aquí alguns mesos, els més grandets fins i tot anys.

Nens esperant el dinar a l'escola
Nenes rentant els plats a l'escola

A la vora, el vell monestir lluïa blanquinós sota el cel gris. Dos monjos xerraven animadament, asseguts al prat, amb el paisatge de les muntanyes al fons. Un d’ells, va obrir la porta i l’olor de l’encens recent cremat ens va impregnar. L’interior era fosc, però això no va impedir que poguéssim admirar les figures del Buda i de Padmasambhava, el savi que va portar el budisme al Tibet.

Nens a l'escola pública
Monjos asseguts a la vora de la muntanya

Fora, la fina pluja convidava a tornar al poble. Era ja hora de menjar i al restaurant de l’hotel, la calefacció i la pel·lícula de Bollywood, ambientada en una “cantaora” flamenca, ens feia oblidar les penúries dels dies anteriors.

Vista de la població de Bomdila

I es que arribar a Bomdila no havia estat fàcil: la carretera estava en molt mal estat i en els trams en que només podia passar un vehicle el precipici es veia amenaçador i no ajudava el anar veient algun camió estimbat.La guesthouse on havíem decidit passar la nit estava a les afores, a tocar d’un monestir, dalt d’un turó. Tot i que havíem estat previsors portant els sacs de dormir, el fred era intens. I no vam deduir que estàvem a molta alçada fins que el mal de cap, el mareig i el vòmit van fer acte de presència.

Així que l’endemà vam agafar les motxilles i vam baixar al poblet, buscant un altre allotjament, fugint de les recomanacions de la guia Lonely Planet.

I així va ser que vam trobar un hotel de 3 estrelles al centre del poble. L’únic d’aquesta categoria a Arunachal, segons ens van dir orgullosament els seus propietaris.

Vam agafar l’habitació més luxosa, que disposava de calefacció amb bomba de calor. Però tenia un hoste inesperat: un ratolí, que tot i no pagar per l’allotjament, no estava disposat a deixar-la fàcilment. Així que vam haver de ser nosaltres els que tornessin a canviar d’habitació entre el somriure de la recepció.

Però ja estàvem a Bomdlila, havíem obtingut els permisos d’Arunachal, havíem aconseguit creuar el punt de control tot i viatjar sense el guia obligatori i sobretot, estàvem més a prop de Tawang: el veritable objectiu d’aquest viatge.

Entrades relacionades: Viatge per Arunachal Pradesh i Assam

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.

2 Comments

• M.Teresa

Parella! Ens porteu a uns llocs preciosos desconeguts totalment, al menys per mi. No m’ estranya que us fotografiessin perquè d’ estrangers n’hi deuen arribar ben pocs …
    La primera foto m’ha recordat la meva infància, quan a l’hora del pati també ens posàvem en fila i ens repartien llet… èpoques del dictador.
    Una abraçada

• meahmad

It is most attractive place for tourist in India. We can find beauty of nature here very easily. If you are deciding to visit north east part of India then you must visit Bomdila it will make your life comfortable and thanks for providing this types of information. Really it helps a people a lot.