Sudest Asiàtic,  Tailandia

Bangkok: el mercat flotant Khlong Lat Mayom

Una de les coses que teníem en ment quan vam arribar a Bangkok era visitar un mercat flotant. Però la veritat és que la idea de pegar-nos una gran matinada o haver de pagar molts diners a una agència per visitar un mercat flotant, on hi ha més turistes que barques, no ens ha fet mai cap gràcia. Per això ho anavem deixant any rere any.

Però aquest cop ens vam posar mans a l’obra i buscant i buscant per la xarxa vam trobar un mercat que ens va cridar l’atenció: el mercat flotant de Khlong Lat Mayom, tant per la seva proximitat a Bangkok com perquè no semblava massa conegut.

I la vam encertar: només arribar-hi, ja vam quedar captivats. El mercat era petit i s’estructurava al voltant d’un canal o khlong. Un centenar de parades de menjar s’apretaven unes al costat de les altres sota uns tendals de bambú.

Barques esperant turistes al mercat flotant
Esperant els turistes
Navegant amb la canoa pel canal del mercat flotant
Navegant amb la canoa pel canal

Al khlong hi havia unes quantes barques varades que cuinaven a la mateixa barca i oferien el menjar al client sense baixar-hi. L’atmosfera era molt tranquil·la i agradable i els venedors ens saludaven amb alegria.

Més tard va arribar un longtaew, una barca llarga amb seients que s’empra com a transport col·lectiu. Oferia una ruta pels canals d’hora i mitja de durada amb dues parades en dos mercats més. Ens va faltar temps per embarcar.

El longtaew va recórrer els canals i ens va permetre veure la vida de la gent que allí hi vivia. Les cases, situades just a la vora del canal, solen tenir una barca davant de casa, com qui té el cotxe aparcat, doncs aquest és el seu mitjà de desplaçament.

La primera parada va resultar ser tan o més bonica que el mateix mercat Lat Mayom. El mercat cobert, amb multitud de parades amb menjar, s’estructurava al voltant del canal, on les barqueres cuinaven també des de la mateixa barca.

Venedora de plantes al mercat flotant
Venedora de verdures
Cuinant en una barqueta del mercat flotant

La segona parada fou en un viver d’orquídies, on no vam parar de fer fotos a les flors, per més tard tornar al khlong Lat Mayom on, aprofitant l’hora de dinar, ens vam barrejar amb els tailandesos i les seves taules plenes de menjar. Oferien tot tipus de menjar dignes de qualsevol llaminer: truites de marisc, amanides de papaia, peix i fruits de mar a la brasa, noodles, arròs, saltejats, gelats de coco, galetes de cereals, sucs de fruita…

Paradeta de café al mercat flotant
El saborós café thai amb llet condensada

I després d’un bon àpat i una divertida experiència amb una serp que es va colar enmig del mercat, vam aturar un taxi i vam tornar a bangkok, tal i com havíem vingut.

Com anar: Des de Khaosan Road cal agafar la barca pública que recorre el riu Chao Praya. Cal baixar a la parada Sathorn on s’ha d’agafar l’skytrain i baixar a la parada Wongwian Yai. Allí heu d’agafar un taxi fins el mercat flotant Khlong Lat Mayom. Previ regateig, vam pagar 120 baths pel taxi, per 6 passatgers (quatre adults i dos nens).

Podeu llegir més entrades d’aquest pais a la categoria Tailàndia.

Núria és viatgera, escriptora en el seu temps lliure i post-graduada en Cooperació Internacional. Ha publicat diversos articles de viatge en les revistes Altaïr i Lonely Planet i en el llibre de viatges “Experiències de viatge” publicat per Nova Casa Editorial.