Ruta de la Seda,  Turquia

Ankara, el Museu de les Civilitzacions d’Anatòlia

Un dels punts claus del nostre viatge a través de la Ruta de la Seda és l’estació de Hayrdapaça, a la part asiàtica d’Istanbul. És un lloc que ens inspira cert romanticisme, per què sempre hem imaginat iniciar des d’aquí la nostra ruta. I finalment, a les 22.30h de la nit, el nostre tren surt en direcció Àsia.

Arribem a Ankara a primera hora del matí. Com que no tenim intenció de passar la nit aquí, comprem un bitllet pel tren nocturn cap a Divrigi i deixem el nostre equipatge a la emanet (la consigna) de l’estació. Sortim al carrer intentant recordar on es troba la parada de metro (aquesta és la nostra segona visita a Ankara), però finalment ens inclinem per buscar una cafeteria i esmorzar.

Ja esmorzats, decidim que la millor manera de conèixer la ciutat és vagarejant, així que ens dirigim carrer amunt per visitar el Museu de la Civilització Anatòlia, motiu de la nostra parada en aquesta ciutat.

El museu es troba situat en un petit turó prop de l’kale o castell. Està situat en dos edificis otomans de el segle XV i mostra des del Paleolític i Neolític, les troballes que s’han produït en tota Turquia. Hitites, assiris, frigis, romans i otomans són les civilitzacions que aquí van viure. El museu és maco i digne de visitar.

Al migdia deixem el museu i sortim a dinar. Ens dirigim al cim del turó on hi ha alguns restaurants, però el preu és abusiu i optem per tornar a la ciutat. Ho encretem, perquè mengem molt bé en un petit restaurant. El propietari, en una nova mostra de l’hospitalitat turca, ens convida a te i ens agraeix efusivament el fet de menjar al seu restaurant. Ens sentim afalagats, tot i que som nosaltres els agraïts pel bo que estava el menjar i pel tracte rebut.

Al caure la nit tornem a l’estació per agafar de nou el tren: la següent parada és Divrigi i els seus dos edificis declarats Patrimoni de la Humanitat.

Addicte als viatges i la fotografia. Després de tres anys viatjant per l'Índia, el sud-est d'Àsia i de recórrer la Ruta de la Seda, ha tornat a casa on està preparant la següent fugida.